Levering en retouren beleid Bedrijfskleding.nl

Bedrijfkleding.nl levert in hoofdzaak aan bedrijven. Uiteraard kunnen we ook leveren aan particulieren en klein ondernemers zonder KvK nummer. Artikelen die besteld worden vanuit bedrijfsnaam/vereniging/stichting kunnen niet retour gezonden worden. We staan altijd open voor feedback en willen iedereen goed bedienen. Hou rekening met een professionele zakelijke aanpak. We zijn dus duidelijk niet een consumenten webshop waar het gebruikelijk is hoge retouren aan te nemen. In het geval van een passessie kunt u dan beter bij onze showroom langskomen of een afspraak inplannen met onze accountmanager. Hierbij geven we u gedegen advies over welke kleding het beste past bij uw vraag. Dit kunnen we doen vanaf 50 stuks.

We hebben een aantal spelregels opgesteld rond onze leveringen en retourenbeleid. Is er iets niet duidelijk? Neem dan contact met ons team op.

Leveren van kleding

Onbedrukte kleding (mits op voorraad) leveren we vaak in 2 werkdagen. Kleding wat niet op voorraad ligt bij ons of bij onze partners, leveren we veelal in 2 werkweken. Onderaan ieder artikel in onze webwinkel kunt u zien of de voorraden actueel zijn. Wilt u 100% zeker zijn of we binnen de gestelde tijd kunnen leveren? Bel dan ons algemene nummer of stuur een mail. Onze medewerkers kunnen direct voor u uitzoeken of de gewenste kleding aanwezig is.

Bedrukte kleding leveren we vaak binnen 10 werkdagen na betaling. Dit kan tegen spoedtarieven binnen enkele dagen of als een artikel niet bij ons of onze partners aanwezig is enkele dagen langer duren. Ook hier is het handig om telefonisch of via de mail onze medewerkers te vragen naar de levertijd. Bedrukte artikelen kunnen niet retour.


Stappen voor het retourneren

Toch een product retour sturen? Dat kan bij bedrijfskleding.nl gemakkelijk in drie stappen.

Stap 1: 

Controleer of u aan de retourvoorwaarden voldoet:

  1. U heeft het artikel niet langer dan 14 dagen in bezit;
  2. Het artikel is onbedrukt
  3. Kledingstukken zijn voorzien van alle aangehechte kaartjes en verpakt in de originele verpakking;
  4. Schoenen zijn verpakt in de originele schoenendoos en/of omdoos
  5. Artikelen mogen niet gebruikt / gedragen zijn
  6. Bij persoonlijke beschermingsmiddelen. Dienen de producten in originele verzegelde verpakking te zitten. (Blisters, omdoos)

 (Persoonlijke Beschermingsmiddelen zoals bijvoorbeeld mondkapjes en oordkoppen hebben vanwege gezondheidsbescherming een verzegelde verpakking.) NB Wanneer de verzegeling van deze artikelen is verbroken vervalt het herroepingsrecht en kunt u deze artikelen niet meer retourneren.

Stap 2: 

Vul het herroepingsrecht formulier in en meld via de email uw retour:

Herroepingsformulier van bedrijfskleding.nl

Download in Word

Neem het volgende punt in acht:

  1. Stuur een email ter notificatie van het retour per post. Vermeld hierin uw naam, email, ordernummer en de te retourneren producten en reden van retour.

NB Let er wel op dat wanneer een product beschadigd is of niet meer als nieuw kan worden verkocht, kunnen hiervoor kosten voor in rekening worden gebracht.

NB Hou er rekening mee we 2 eur handelingskosten rekenen per artikel. En verzendkosten verrekend worden. Deze worden in het retourbedrag verwerkt.

Stap 3: 

Print en verstuur

Ga vervolgens als volgt te werk:

  1. Verpak het product goed zodat de kans op transportschade minimaal is;
  2. Print het verzendlabel uit en plak het op het pakket. (Als je het originele pakket gebruikt, plak het verzendlabel over het bestaande verzendlabel);
  3. Lever het pakket volledig gefrankeerd in bij het  PostNL punt. 
  4. Volg het pakket wanneer het verzonden wordt door middel van de track & trace die je ontvangt in je mail.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Uw retour komt in de meeste gevallen de volgende werkdag al bij ons logistieke centrum binnen. Je ontvangt automatisch een statusupdate per e-mail als jouw pakketje is ontvangen en gecontroleerd.

Nadat je retour is verwerkt zal onze administratie het te retourneren bedrag van de artikelen binnen circa 10 werkdagen terugstorten op je rekening. Als de terugbetaling is uitgevoerd ontvang je automatisch een statusupdate per e-mail. Hou er rekening mee dat de verzendkosten verrekend zullen worden. 

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice:

Europees modelformulier voor herroeping

U kunt ook in plaats van de hierboven beschreven retourprocedure gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om binnen 14 dagen na ontvangst aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Nadat u ons van de ontbinding op de hoogte heeft gebracht, dient u de goederen uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren.